• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Thinking Media

Thinking Media

Transformation and Marketing Services

  • Home
  • Blog
  • Your Guide in the Digital Landscape
  • Thinking Media – Your Digital Business Coach
  • Contact

Sagt om boken Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin

Boken tar dig in i 2000-talets kollobrativa tänkande bortom värdekedjans löpande band-affärsmodell. Boken tar ett helhetsgrepp på omvärldens snabba utveckling genom att korsbefrukta forskning inom beteendevetenskap, tjänstemarknadsföring, affärsutveckling och social teknologi.

Home · Blog · Sagt om boken Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin

Published September 8, 2018 by Birgitta ·

Birgitta Edberg är grundare av Thinking Media och har arbetat med digital närvaro sedan 1995. Hon är utbildad företagsekonom, beteendevetare, journalist och som omvärldsbevakare har hon skrivit boken Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin (Liber Affärsböcker 2013). Går att hitta på Bokus.

SOCIAL AFFÄRSUTVECKLING I NÄTVERKSEKONOMIN är en förändringsbok som tar dig in i 2000-talets kollobrativa tänkande bortom värdekedjans löpande band-affärsmodell. Boken tar ett helhetsgrepp på omvärldens snabba utveckling genom att korsbefrukta forskning inom beteendevetenskap, tjänstemarknadsföring, affärsutveckling och social teknologi. Det är en förändringsbok som beskriver hur sociala medier, molntjänster och mobiliteten, SoMoClo, förändrat förväntningar på företag och organisationer, ja hela marknadslogiken. Det kräver nya marknadsförings- och affärsmodeller som författaren delar med sig av i boken.

BOKEN VÄNDER SIG TILL DIG SOM ÄR FÖRETAGSLEDARE, STRATEG,
MARKNADSFÖRARE, ENTREPRENÖR, KOMMUNIKATÖR ELLER STUDENT
SOM LETAR EFTER STRATEGIER FÖR DET SOCIALA AFFÄRSLANDSKAPET.

Intervjuer i poddar:
Birgitta Edberg intervjuas av Lars Dahlberg i Sälj-& Marknadspodden om det nya värdeskapandet i nätverksekonomin och de största hindren för att lyckas i den digitala affärsekonomin. Hon intervjuas av av Karin Ulfhielm och Ninni Uden i Ledarkanalen. Se flera poddar längre ned.

SAGT OM BOKEN
”För att förstå sociala medier måste man leva med dem dagligen, både som privatperson och som marknadsförare. Birgitta Edberg gör detta och hon förmedlar sina slutsatser på ett engagerande sätt. Mitt personliga råd: Lägg 1960-talets marketing management åt sidan! 2000-talet innebär en förändring av marknadsföringens teorier genom en ’New Logic of Service’.
I den senare är interaktiva relationer i nätverk centrala med nya roller för både kunder och köpare. Sociala medier bidrar till det nya och erbjuder nya möjligheter för marknadsförarna.
”
Evert Gummesson, professor emeritus marknadsföring och management, Stockholms universitet

”När Birgitta berättade om sina idéer, sa jag till henne att få ner dem i tryck så snabbt möjligt så att världen kan ta del av dem.
Läs och absorbera dessa idéer. Du kommer inte bli besviken.
”
Terrence E. Brown, PhD och Head of the Business Development and Entrepreneurship Division på KTH och grundare av Startup Academy

”Boken var en väckarklocka för mig och jag inser att sociala medier inte bara handlar om kommunikation utan i grunden ett helt nytt sätt att tänka när det gäller affärsutveckling.
Det handlar ju om att fokusera på varje individuell kunds behov och att skräddarsy erbjudanden därefter. Jag tror inte att alla företagsledningar riktigt hänger med i svängarna här.Boken är rolig att läsa, lätt att ta till sig och sätter verkligen i gång tankarna.
”
Eva Sörbom, fd marknadschef på Trygg-Hansa och Dina Försäkringar

“Birgitta Edberg har skrivit en mycket stimulerande bok! Den var så intressant och lätt att ta till sig så jag läste den över en helg. Hon kommer att gästföreläsa hos oss.”
Björn Axelsson, professor Marketing and Strategy på Handelshögskolan i Stockholm

Elisabeth Bitsvh-Cristensen, marknadschef Salesforce
Elisabeth Bitsch-Cristensen, marknadschef Salesforce

AgnetaHedengren
Agneta Hedengren, Branch Manager FOREX Bank AB

Peter Bjellerup, social evangelist IBM
Peter Bjellerup, social business IBM 

 

 

 

Poddar

Intervju av Lars Dahlberg i Sälj- & Marknadspodden

Intervju i Dagens analys

Pod-intervju Ledarkanalen

Bokrelease på Bok & Bibliotek Göteborg 2013

DF Maker Space Educational för yrkesverksamma i Almedalen

Paneldebatt Kompetens för den andra maskinåldern Almedalen med Karin Nygårds

Boken Social affärsutveckling i Nätverksekonomin är kurslitteratur på ekonom- och marknadsföringsutbildningar.

Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin kurslitteratur på IHM Business School
Social Affärsutveckling i Nätverksekonomin kurslitteratur på IHM Business School

Mer tweets…

Linkedin Boken Anna Svedberg
Anna Svedbergs Linkedin-uppdatering.

 

Filed Under: Blog Tagged With: Business Model, Customer Service, Ny Marknadslogik, SOCIAL AFFÄRSUTVECKLING I NÄTVERKSEKONOMIN, Social Media

Primary Sidebar

Latest posts

User Experiences

100+ Growth Hacking Tools – UX Research

Think of when you used an app or a website lately. You probably don’t remember the experience of using it. You may remember the content or the functionality, but the actual experience of using didn’t strike you. That how it should be – it was well designed seamlessly. What you do remember is bad user […]

Customers Experiences Are the Source of Innovation

The New Battlefield for Customers Experiences is Happening in 8 Areas

What are the Barriers to Compete in the Customer Experience Market?

Customer Experience Is The New Business Battlefield

100 Growth Hack Tools

100+ Best Growth Hacking Tools You Need to Know

To success in on a fast-paced market, you need the courage to experiment often, fail and learn. Test your ideas and see what works to … Read more » about 100+ Best Growth Hacking Tools You Need to Know

Social Connection

Why Marketing Automation Matters For Your Business

More than 84 percent of young adults have deliberately left a “favorite” website because their advertising was intrusive; if you rely … Read more » about Why Marketing Automation Matters For Your Business

"You’ve got to think about big things while you’re doing small things, so that all the small things go in the right direction.”

Footer

Follow Birgittabiz

  • 'Birgittabiz/social-media-mind' news https://t.co/eFbmMD4ws2 About 6 hours ago
  • Top story: Human Enhancement Needs Ethical Oversight on a Global Scale, New Study Says https://t.co/XmwgdGQ7bG, see… https://t.co/9LAvDi3Kmt About 13 hours ago
  • 'Birgittabiz/social-media-mind' news https://t.co/eFbmMD4ws2 January 28, 2023 10:01
  • @birgittabiz

Archive

  • June 2021
  • May 2021
  • July 2020
  • May 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • September 2018
  • January 2018

Tag cloud

100+ Growth Hacking Tools A/B Testing Agile AI Content Marketing Analytics Awareness Business Model Communication Content Boosts Content Boosts Awareness crm Customer demands customer experiences Drip e-commerce email marketing email service Feedback Feedback Survey Gmail Plugins Groth Hacking Tools Growth Growth Hacking Growth Hacking Marketing Growth Hacking Tools Hacking Hubspot Inbound Marketing Principles Infographics Marketing Marketing Automation Market Research Plugins PR Public Relations Research Search Engine Optimization Social Media Staff Staff Communication Testing Usability Usability Testing User Experience UX

About Thinking Media

Services we offer are:
 DESIGN THINKING FOR BUSINESS INNOVATION
Project Management and Change Management
 AGILE AND GROWTH HACKING MARKETING
Market analysis and Brand Strategy. Content and Context Marketing. Communication and PR
 DIGITAL TRANSFORMATION ORGANIZATIONAL DEVELOPMENT
Business and Service Marketing Development Read more »

© 2023 Thinking Media · Website by Xponent · Powered by Genesis & WordPress · Privacy Policy · Sitemap · Log in